dinsdag 25 februari 2014

DIY | Arizona camera


Hallo allemaal,
Ik heb weer eens een DIY voor jullie. Ik heb namelijk de Arizona-camera gemaakt uit twee blikken. Dit idee heb ik van Bethany. Hopelijk vinden jullie het leuk. :)


Wat heb je nodig?
- Twee Arizona blikken
- Een lijmpistool
- Een schaar
- Een liniaal
- Een mesje
- Een stift
- Een stuk karton

Stap 1:
Drink je blikjes leeg. ♥

Stap 2:
Duw met je mes een gat aan de bovenkant van het blik, door het gat kun je makkelijker met je schaar de boven- en onderkant wegknippen.

Stap 3:
Knip het blik aan de lange zijde open. Doe dit bij beide blikken.
Als het goed is heb je twee rechthoeken. Kijk uit! De randen kunnen scherp zijn! Je moet uit de rechthoeken een rechthoek knippen van 13 cm bij 6 cm.



Stap 4:
Plak de korte zijden (die van 6 cm) aan elkaar door middel van je lijmpistool. Je krijgt een soort cilinder zonder een boven- en onderkant. Pak het stuk karton en knip die ongeveer 6 cm bij 2 à 3 cm. Zo heb je een plaat je je tussen je cilinder kan doen, dit dient alleen voor de vorm van je camera. Je zal het niet eens meer zien aan het einde!

Stap 5:
Pak de bovenkant die je al eerder weg hebt geknipt. Knip de randen af zodat je alleen dat plaat nog over hebt. Plak je plaat aan de linkerkant van je camera-body. Zo creëer je een lens!

Stap 6:
*Helaas ben ik vanaf dit punt vergeten om foto's te maken bij dit proces.*
Dit is de laatste stap. Knip vanuit je overblijfsels een plaat van 6 cm bij 3 cm.
Van dat rechthoekje moet je aan beiden kanten kleine inknipjes knippen. Ik heb even een voorbeeld gemaakt zodat jullie een beetje kunnen zien wat ik bedoel:

Doe dit twee keer. Deze platen dienen als opvulling van de boven- en onderkant. Pak je andere plaat (van je tweede blik) en haal dat lipje eraf en plak die aan de bovenkant. Zo creëer je een soort knopje. Ook heb ik een klein stukje gepakt en een soort blokje gemaakt, ik denk dat dat als de flitser dient, haha:


There you go! Je Arizona-camera is helemaal af! Dit kun je leuk in je kamer plaatsen. :)

Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vonden!


Love,
Hend ♡  


 


5 opmerkingen: