maandag 3 februari 2014

DIY | Jelly Douchegel


Hallo allemaal,
Een tijdje geleden las ik dat je door middel van gelatine producten lekker jelly kan maken. Ooit zag ik dat iemand van douchegel jelly douchegel maakte. Dat idee vond ik zo grappig en gaaf, dat ik het zelf ook wilde proberen.







Voor deze DIY  heb je nodig:

- 6 gelatineblaadjes
- 150 mL douchegel
- 125 mL kokend heet water
- Een pan
- Een mal
- Een (aantal) kom(men)
- Eventueel kleurstof, glitters etc.



Stap 1:
Laat de gelatineblaadjes even vijf minuten zitten in koud water. Let op! Het water moet koud zijn, als het water te warm is, zullen de blaadjes oplossen!
Na vijf minuten wring je ze uit, ze hoeven niet droog te zijn, maar ook niet super nat.

Stap 2:
Zet 125 mL water in een pan en laat het water koken.  Het moet een laag vuurtje hebben. Terwijl het water kookt, moet je de gelatineblaadjes erin doen en roer het water goed door. Doe nu het vuur op z'n laagst en voeg de 150 mL douchegel toe. Roer alles tot een geheel.


Stap 3:
Doe het mengsel in een kom. Als je kleurstof wil toevoegen, heb je meerdere kommen nodig. Ik heb rode kleurstof gebruikt en bij het originele kleur (wit) heb ik glittertjes toegevoegd.
Laat het mengsel even 5 minuten afkoelen, vergeet niet om elke minuut even goed te roeren.


Doe nu je afgekoelde mengsel in de mal. Ik heb hier een cupcake-vormige mal gebruikt. Laat ze minimaal 2 uurtjes in de koelkast rusten. Het liefst de hele nacht.
Na het rusten kun je jouw jelly douchegel uit de vormpjes halen.
Je zal merken dat het de volgende dag lekker jelly is! Ik heb hier een foto waarop je ziet dat het best goed gelukt is. Het is niet zo vloeiblaar meer en het bouncet leuk.






Je kan het nog leuk inpakken etc. Dit is een close-up nadat ik het uit de koelkast heb gehaald. :)



Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!


Love,
Hend ♡  




4 opmerkingen: