donderdag 24 oktober 2013

Recept | Basic Cookies

Hallo lieve lezers,
Vandaag heb ik koekjes gemaakt die ik lekker vind en het recept wil ik graag met jullie delen. Dit recept bevat makkelijke ingrediënten die je vast wel in huis hebt.
Veel leesplezier! :)

Als eerst moet je de ingrediënten verzamelen. Dit zijn best basic ingrediënten, deze zal je misschien al voor een groot deel in huis hebben. :)

- 175 gram zachte boter (boter op kamertemperatuur)
- 175 gram basterdsuiker
- 2 el aroma (ik gebruik hier vanille aroma)
- 1 middelgroot ei
- 1 eidooier (eigeel)
- 300 gram bloem (en nog een beetje extra voor het uitrollen)


Als eerst heb ik het ei met het eidooier en de bloem in een grote beslagkom gedaan. Ik heb de drie ingrediënten met elkaar gemengd en uiteindelijk krijg je een erg zanderige consistentie.
In een andere kom heb ik het op kamertemperatuur gebrachte boter met het suiker en het aroma (extract) gemengd. Je krijgt een erg zacht geheel wat heel erg plakkerig is.
Meng de twee substanties met elkaar tot één geheel.
Uiteindelijk krijg je bal deeg.









Het deeg verpak je in een huishoudfolie en die laat je één uur lang in de koelkast rusten.

Verwarm de oven nu op 170 °C.
Na een uur rol je het deeg uit en kun je je vormpjes erin steken.  Je zal voordat je het deel uitrolt, moet je een beetje bloem over je tafel strooien. 

Natuurlijk zal je wat stukjes deeg overhouden. Het is zonde om het weg te doen, dus maak een deegbal van de overgebleven stukken, rol het uit en steek je vormpjes er weer in. Zo ga je door totdat je bijna niks meer overhebt. Ik moest deze stap wel vier keer achter elkaar uitvoeren, omdat ik onhandige vormpjes heb.
Nu kunnen de gevormde deegstukken de oven in. Laat ze 10 tot 12 minuten in de oven. De bakplaat moet iets hoger dan het midden van je oven.

Neem vanaf 8 minuten telkens een kijkje naar de koekjes. Mijn koekjes moesten ietsjes korter in de oven dan 12 minuten. Het zal bij iedereen verschillend zijn. Vergeet niet dat koekjes snel aanbranden, dus let op ze!



Een paar koekjes zijn te bruin geworden bij mij maar de rest had een mooi bruin kleurtje. De koekjes moeten een beetje gebruind bij de randjes zijn. Dat hoeft niet per se gebruind te zijn, maar natuurlijk moet er wel een bite in het koekje zitten. Ze moeten niet te zacht zijn in het midden. 

Nu heb jij de vrijheid om de koekjes te versieren.  Ik heb ze voor deze keer lekker blanco gelaten, omdat ik daar bijna geen tijd voor had.

Ik hoop echt dat jullie iets aan dit recept hebben gehad. :)

Love,
Hend ♡  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten