maandag 9 december 2013

A simple treat | Sneeuwpop op 'n stokje

Snel iets lekkers maken die er nog eens festive uitziet? Dat probleem heb ik wel eens gehad.
Wat moet je maken wat snel binnen een paar minuutjes kan en wat nog eens lekker is.

Ik kwam op het idee om dit schattige sneeuwpoppetje te maken. Ik heb weinig ingrediënten gebruikt en voor echt stuks deed ik ±15 minuten over. Niet zo lang hé?






Voor acht stuks heb je nodig:

- 24 marshmallows
- 8 satéstokjes
- Chocolade/hagelslag voor de ogen
- Wat rolfondant/marsepein (oranje)
- Oreo's en Rolo's voor het hoedje
- Zure matten voor de sjaal















Omdat ik dit in de avond maakte en de winkels gesloten waren, heb ik geen gelegenheid gehad om de rest van de benodigde producten aan te schaffen.

Verzamel de ingrediënten en leg je op tafel neer, dat is makkelijker en overzichtelijk.

Pak 3 marshmallows en prik je op het stokje.


Pak een spuitzak die een hele kleine opening heeft, zo kun je het makkelijkst een gezichtje tekenen op je bovenste marshmallow. Ik probeerde het met hagelslag maar daar deed ik heel erg lang over, vandaar raad ik het aan om het met gesmolten chocolade te doen.
Maak van je rolfondant/marsepein kleine wortelvormige neusjes te maken.
Heb je geen rolfondant in huis? Pak ongeveer 1 eetlepel poedersuiker en voeg daar één druppel water aan toe. Misschien zelfs minder.. Roer met een satéstokje het poedersuiker met het druppeltje water samen. Als je voldoende poedersuiker hebt toegevoegd, zal er een kleiige substantie krijgen. Als je nog even een oranje kleurstof toevoegt (kan ook rood met geel zijn), zal je met dit kleiige substantie neusjes kunnen maken. Dit recept is erg handig voor kleine details, je kan met dit recept geen hele cake mee kunnen decoreren, maar de kleine details kun je met dit recept maken.

Voor de knoopjes van de sneeuwpop kun je van alles gebruiken.  Ik besloot om met chocolade kruisjes te maken. Helaas heb ik vanaf dit punt geen foto's meer, doordat ik ze ben verloren, wat erg stom en jammer is.

Voor het hoedje moet je een Oreo-koekje pakken of iets wat erop lijkt, het moet het zelfde idee hebben. Ook moet je een Rolo pakken of ook iets met het zelfde idee. Gebruik je gesmolten chocolade om de Rolo aan de Oreo vast te plakken.
Als volgt gebruik je alweer je chocolade om het hoedje vast te plakken aan je sneeuwpop.

En als finishing touch knip je je zure mat wat dunner en maak je van je zure mat een sjaal voor onze schattige sneeuwpop. Als het niet lukt om de zure mat vast te plakken, gebruik je gerust weer je gesmolten chocolade.

Dit was het kleine en simpele receptje die ik wilde delen.
Ik hoop dat dit artikel nuttig is voor je. :)

Ken jij nog een simpele treat?

Love,
Hend ♡  

2 opmerkingen: