donderdag 22 augustus 2013

How to | Lemon-mint smoothie



Hallo allemaal,
Ik drink al bijna een half jaar lang deze smoothie en ik vind het zo lekker dat ik het moest delen met jullie! Het is een basic 3-ingrediënten smoothie maar toch super lekker er verfrissend! Veel plezier!





Wat je nodig hebt (smoothie zelf):
- Twee citroenen
- 5  à 6 muntbladeren
- Iets om het te zoeten (Ik gebruik hiervoor Stevia)
- 100 à 150 ml water
- Ijsblokken

Keukengerei:
- Een staafmixer of blender (sapcentrifuge kan ook, maar niet iedereen heeft het vandaar dat ik het gewoon mix.)
- Een lepeltje
- Een mes (om te snijden, maar kan ook op te schillen)
- Een snijplank
- Een kan als je een staafmixer gebruikt
- Een zeef voor de pulp



Snij de boven- en achterkant van de citroen weg. Probeer de schil weg te snijden. Wees voorzichtig voor je handen en kijk uit dat je niet te veel citroen weg snijdt. 
De binnenkant is eigenlijk gewoon hetzelfde als een mandarijn. Helaas moet het schillen wel met een mes. :p



Was de muntbladeren goed! Je wil geen viezigheid in je smoothie. ;)
Stevia

Ik doe bij de citroen en munt wat Stevia bij. Stevia is een soort suiker maar afkomstig uit een plantje. Het bevat véél minder calorieën en het leek wel handig om een clean smoothie te maken. :)


En nu mixen maar!

Ik heb het mengsel door de zeef gehaald en dit is het eindresultaat:
Dit is zeker een aanrader! Dit drankje is super lekker en zoals je ook merkt: verfrissend. :) En door de ijsblokken toe te voegen, nog lekkerder! 

Voor mensen met een sapcentrifuge: 
Stop je citroenen in de sapcentrifuge en snijd de munt in kleine stukjes. Voeg water aan je citroensap toe en voeg het water, ijsblokken en suiker (of iets anders waarmee je het zoet) toe.
Als je een garnering wil, voeg dan de top van een munttakje toe. Als je nog iets erbij wilt doen, doe er ook een citroenschijfje bij.

Ik hoop dat je dit artikel leuk en misschien zelfs nuttig vindt. :) 


Love,
Hend ♡  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten